Idea

Naszą ideą, którą chcemy wdrażać w życie jest „synergia” biznesu i nauki. Jako eksperci z bogatą wiedzą i dużym doświadczeniem biznesowym, a zarazem badacze organizacji i zachowań ludzkich współpracujący na stałe z wieloma ośrodkami naukowymi na całym świecie chcemy służyć naszym klientom doradztwem i pomagać im rozwiązywać specyficzne i niepowtarzalne problemy ich organizacji. Chcemy dzielić się naszą wiedzą i poprzez szkolenia i coaching kształtować kompetencje naszych klientów. Dzięki doświadczeniu badawczemu i znajomości metodologii badań chcemy, przy użyciu rzetelnych narzędzi, diagnozować zastane problemy, a następnie implementować rozwiązania oparte na najlepszych praktykach biznesowych.

BES Group

Business Education Science Group (BES Group) to merytoryczny zespół pracowników naukowych i praktyków biznesu.  BES Group powstał z pasji do nauki i biznesu. Pracownicy i współpracownicy BES Group to grupa naukowców akademickich z najlepszych uczelni w kraju (SGH, UW, SWPS, PW) wspierana przez praktyków biznesu z najważniejszych instytucji finansowych, korporacji i przedsiębiorstw w Polsce.

Misja

Naszą misją jest „robić dobre rzeczy dobrze”. Pod pojęciem „dobre rzeczy” rozumiemy działania wartościowe z punktu wiedzenia rozwoju i efektywności organizacji ale, nie łamiące podstawowych zasad etycznych świata biznesu. Mamy bowiem przekonanie, poparte wieloma badaniami naukowymi, że uzyskiwanie prawdziwych przewag konkurencyjnych jest immanentnie związane z etyką. „Robić dobrze”, określa nasze postępowanie oparte na rzetelnych i weryfikowalnych metodach.

Nasze przekonania

  • Jakość może być czymś co jest i trwa, pomimo zmian wokół.
  • Prawdziwe są te działania które przeszły surowe testy weryfikacji.
  • Pracując zespołowo można więcej niż w pojedynkę.
  • Nie ma ludzi nieomylnych i działań skutecznych w każdych okolicznościach, dlatego krytyczna rewizja podstawowych założeń metodologicznych na których się opieramy może nas przybliżać do zrozumienia zaistniałych błędów.
  • Funkcjonowanie organizacji jest uwarunkowane systemem wielu wzajemnie powiązanych czynników, co nie znaczy, że nie możemy ich poznać, zrozumieć i wyjaśnić.
  • Etyka i zasady moralne są inherentnie związane z każdą aktywnością człowieka. Biznes nie jest tu wyjątkiem

Polityka jakości

Dbając o jakość naszych usług powołaliśmy radę programową, złożoną z ekspertów z dziedzinie zarządzania i ekonomii, którym składamy sprawozdania z naszej działalności, a także w sytuacjach tego wymagających prosimy o wsparcie. Należymy również do różnych organizacji i stowarzyszeń branżowych.

Zespół

dr Dariusz Turek

Wykładowca akademicki SGH, doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania, a także absolwent magisterskich studiów w zakresie psychologii i filozofii. Adiunkt w Instytucie Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Ekspert w dziedzinie badań dotyczących m.in. problematyki kompetencji osobistych, kultury organizacyjnej, zachowań organizacyjnych, etyki i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

Krzysztof Marczak

Doktorant Studiów Doktoranckich w dyscyplinie: nauki o zarządzaniu Szkoły Głównej Handlowej, absolwent magisterskich studiów Uniwersytetu im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego na kierunku psychologia.

Praktyk biznesu posiadający doświadczenie w pełnieniu funkcji kierowniczych w dużych przedsiębiorstwach branży finansowej, ekspert strategii, badań i rozwoju, trener kompetencji miękkich. Podstawowm obszarem zainteresowania naukowego są zagadnienia sprawiedliwości organizacyjnej w kontekście efektywności, strategie przedsiębiorstw, zarządzanie kapitałem ludzkim, nowoczesne technologie internetowe i IT.

dr Agnieszka Wojtczuk-Turek

Adiunkt w Katedrze Rozwoju Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert i wykładowca projektów w ramach EFS, dotyczących podnoszenia poziomu kompetencji zawodowych.

Twórca i realizator programów szkoleniowych z zakresu m.in.: komunikacji, pracy zespołowej, twórczego rozwiązywania problemów, negocjacji i konfliktów. Ekspert w zakresie psychologicznych i społecznych zagadnień innowacyjności. Uczestniczyła w projektach badawczych dotyczących problematyki kompetencji społeczno-psychologicznych menedżerów, przywództwa, elastyczności kapitału ludzkiego, społecznych determinant innowacyjności. Autorka artykułów z zakresu psychologicznych aspektów ZKL, a także publikacji książkowej poświęconej problematyce rozwoju kompetencji twórczych.

dr Konrad Maj

Psycholog społeczny i trener. Prowadzi rozmaite szkolenia łączące teoretyczną i praktyczną stronę psychologii społecznej.

Współpracuje z szeregiem instytucji w zakresie szkoleń, doradztwa i badań: Prokuraturą Generalną, Krajową Szkołą Sądownictwa i Prokuratury, Centrum Kształcenia Praktycznego SWPS, Instytutem Transportu Samochodowego oraz agencjami PR (szkolenia i doradztwo). Należy do Klubu Sceptyków Polskich i jest współorganizatorem jego spotkań w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, gdzie prowadzi wykłady z zakresu psychologii społecznej i psychologii wpływu społecznego.

Obszary tematyczne:
– Jak powstrzymać agresję kibiców na stadionach?
– Czym różni się wpływ społeczny od manipulacji?
– Na czym polega skuteczna komunikacja?
– Dlaczego zespoły decyzyjne popełniają często błędy?
– Zaufanie do instytucji publicznych – budowanie i konsekwencje negatywnego wizerunku.
– Jakie techniki manipulacji stosują sekty? Jakie wykorzystują politycy? Jakie można spotkać w handlu?
– Kiedy pomagamy, a kiedy nie pomagamy innym?